Survival nad Tanwią klas 3a i 3 c

06.06.2016 r. wyjechaliśmy na wycieczkę. Pierwszego dnia po drodze zwiedzaliśmy Sandomierz. Byliśmy w zbrojowni, w podziemiach i przy zamku. Poznaliśmy legendę o dzielnej Halinie, która uratowała Sandomierz przed Tatarami. Byliśmy w Wąwozie Królowej Jadwigi. Po kolacji wyszliśmy na plac zabaw. Miałyśmy kosmiczną przygodę, byłyśmy na Marsie, gdzie byli kosmici.

Najbardziej podobały mi się podchody. Podchody odbywały się w nocy, było trochę strasznie. Musieliśmy odgadywać zagadki, żeby iść dalej.
Bardzo podobało mi się też wtedy,  kiedy jechaliśmy samochodami terenowymi. Jechaliśmy w górę i w dół, po wodzie i po piachu. Mieliśmy też marsz na orientację. Chodziliśmy z mapą po lesie i po łąkach. Ostatniego dnia była Zwariowana Olimpiada: chodzenie w spodniach dla pięciu osób, sztafeta z przenoszeniem skrzynek, narty dla pięciu osób, kij , do którego była przywiązana łyżka, a na niej trzeba było przenieść piłeczkę, przeciąganie liny.
Ta wycieczka była najlepszą wycieczką w moim życiu.
 /fragmenty wrażeń z wycieczki  Tomka Gucmana, Julki Dyrdy, Hani Rok z 3c/

Danuta Smus

KLASA 2A I 2C U ŹRÓDEŁ POLSKOŚCI

NA SZLAKU PIASTOWSKIM

Po raz pierwszy wybraliśmy się na dłuższą wycieczkę z noclegiem.   Dla niektórych uczniów było to wielkie przeżycie.  Wszyscy jednak spisali się na medal.  Zwiedzaliśmy Biskupin i Gniezno. Poznawaliśmy tradycje i zwyczaje naszych przodków.   Uczestniczyliśmy w różnych warsztatach edukacyjnych. Ucieraliśmy na kamieniach ziarno na mąkę, jedliśmy podpłomyki, w biskupińskiej chacie czuliśmy się jak jedna wielka rodzina. Nawet zmieściliśmy się na wspólnym łożu. Z przewodnikiem zwiedzaliśmy Katedrę w Gnieźnie.  Mieliśmy okazję przejścia przez Drzwi Gnieźnieńskie, które nie zawsze są otwierane. Poznaliśmy historię Św. Wojciecha przedstawioną w osiemnastu scenach.  W Muzeum Państwa Polskiego dowiedzieliśmy się, jakie są nasze korzenie. Oglądaliśmy mnóstwo eksponatów i pamiątek z czasów Bolesława Chrobrego, Mieszka I a nawet starszych.  Nocowaliśmy w pięknym ośrodku wypoczynkowym w Chomiąży Szlacheckiej, który leży nad Jeziorem Chomiąskim w środku lasu.  Jedzenie pyszne, obsługa przemiła.  Jednym słowem wycieczka super!

Klasowi kronikarze

WYCIECZKA KLAS II A I II C DO NADLEŚNICTWA CHOJNÓW

„W lesie są drzewa, w lesie są grzyby,

w lesie jestem ja bardzo szczęśliwy.

w lesie są ptaki, są i zające

oraz świeże powietrze ładnie pachnące.”

(…)

18 kwietnia dzięki uprzejmości p. Krzysztofa – taty Bartka z kl.2a wybraliśmy się do Nadleśnictwa  Chojnów na lekcję przyrody. Wrażeń było co niemiara, gdyż już od samego progu witały nas zwierzęta: dziki, bobry, bociany, sowy, żmije, mrówki, żuczki, łosie i jelenie. - Oczywiście były to zwierzęta i ptaki pokazowe. Z ogromnym zainteresowaniem i ze zdumieniem oglądaliśmy ich naturalne rozmiary, barwy, znaki szczególne  oraz słuchaliśmy ciekawych informacji o ich życiu i zwyczajach.

Pan przewodnik – LEŚNIK, bardzo ciekawie opowiadał nam o swojej pracy, o zwyczajach zwierząt, o drzewach, roślinności i o wszystkim co nas otacza, kiedy jesteśmy w lesie. Podczas spaceru z  trudem udawało nam się omijać wszystkie mrówki, żuczki i inne małe istoty mieszkające w runie leśnym. Wiemy, że las jest naszym największym dobrem naturalnym i że musimy o niego dbać. Po dużej dawce „leśnych wiadomości”, miło spędziliśmy czas przy wspólnym ognisku… -oj kiełbaski były pyszne J.   Na sam koniec  mogliśmy skosztować  pysznych  babeczek i ciast, które przygotowały nasze mamy, mniam… - dziękujemy.

Wspaniałą wycieczkę serdecznie wszystkim polecamy, zwłaszcza, że nie jest daleko.

Kronikarze 2a i 2c

Warsztaty kulinarne 2a

Ale fa, ale fa, ale fajnie było.

Dzisiaj (tj. 09.05.br.) byliśmy na zajęciach kulinarnych w CUCINA POVERA. Poranny spacer na ul. Jesionową 16 sprawił, że każdy z nas zgłodniał, ale wiedzieliśmy, że będzie można się tam posilić, ponieważ  wybraliśmy się tam, aby zrobić pizzę.  Na samym początku naszych kulinarnych zmagań poznaliśmy tajniki jak zrobić prawdziwą włoską pizzę. Po krótkim pokazie przez właścicieli jak należy przygotować ciasto, przeszliśmy do działań. Każdy z nas wykonał swoją wymarzoną pizzę.

Pizza to włoska potrawa - zapowiada się wspaniała zabawa.

Cienkie ciasto, grube, chude nikt nie liczył tu na nudę

i cokolwiek na niej leży, zniknie w mig w brzuchach szkolnej młodzieży.

Jej składniki – idealne, a zrobienie pizzy jest takie banalne.

Pizzę kocha cały świat, za jej wygląd, zapach, smak.

Bo to proste, całkiem tanie, pyszne, różnorodne danie.

Starsi też ją uwielbiają, smak południa doceniają,

czuć tu klimat włoskiej knajpki, a zapachy są jak z bajki.

Polecamy i zachęcamy do wzięcia udziału w tych warsztatach.

Kronikarze 2a

Klasy 2a i 2c w Muzeum Wsi Mazowieckiej

W wiosennym i świątecznym nastroju przebiegała wycieczka klas drugich. W piątek 18 marca pojechaliśmy do Sierpca – największego na Mazowszu skansenu. Zwiedzaliśmy stare, chłopskie zabudowania. Oglądaliśmy sprzęty gospodarstwa domowego i wystrój wiejskich chat. Oprowadzani przez tamtejszych przewodników poznawaliśmy tradycje i zwyczaje ludowe. Nie tylko spacerowaliśmy po ogromnym obszarze skansenu ale zostaliśmy obwiezieni bryczką, dzięki czemu czuliśmy się jak właściciele na swoich włościach. Obejrzeliśmy piękny staropolski dwór, powozownię i Muzeum Sztuki Ludowej. Nasza wycieczka była również lekcją rękodzieła. Wykonaliśmy piękne, kolorowe palmy i malowaliśmy woskiem jajka. Po wyczerpującej pracy zjedliśmy obiad w dawnej wiejskiej karczmie. Wycieczka była bardzo udana i z niecierpliwością czekamy na następną.